Geoblog.pl    louis    Podróże    Wyspy rozproszone i... "inne tam takie"    Bassas da India
2018

Bassas da India

Bassas da India, Bassas da India

Po upływie około doby huragan już zelżał, nie na tyle jednakże, aby już śmiało na północ podążać, z tym że… wystarczyło tej „względnej ciszy” na tyle, aby czym prędzej „przeskoczyć” nieco wyżej w Mozambickim Kanale, czyli przenieść się z jednego miejsca schronienia do następnego – ot, aby do przodu.
Tym następnym miejscem były z kolei południowe wybrzeża maleńkiego atolu o nazwie Bassas da India, jeszcze mniejszego od tej wysepki Europa, ale za to o dużo szerszej lagunie, atol ten był więc nieco bardziej „rozłożysty”, co oczywiście znowu dało nam nieco wytchnienia od wściekłych ataków tegoż huraganu. Na skutek tego „przeskoku” z okolic jednej wysepeczki w rejon tej drugiej, tak właściwie nic wielkiego nie zyskaliśmy, bowiem w drodze do Singapuru posunęliśmy się dalej na północ o zaledwie pięćdziesiąt kilka mil, więc w sumie „zysku było co w pysku”, z tym że – paradoksalnie – ten mniejszy atolik dawał nam jednak znacznie lepszą osłonę od wiatru, aniżeli wysepka Europa.
Tak więc, ponownie sobie w oczekiwaniu na poprawę pogody dryfujemy i… znowu pilnie się okolicy przyglądamy. Mogę zatem wam zdać relację z widoku tej wysepki mniej więcej taką: widzimy palmy, palmy, palmy, palmy i jeszcze raz palmy, oczywiście łudząco podobne do tych polinezyjskich.

Widoki te więc na kolana nikogo powalić nie mogły, ale w tymże miejscu to przynajmniej statkiem tak na fali nie bujało…