Geoblog.pl    louis    Podróże    Różne zdjęcia ze świata    Pamiątki z podróży
2020

Pamiątki z podróży

Polska, Bydgoszcz

W tym rozdzialiku rzecz dotyczyć będzie kilku moich pamiątek z podróży (choć zgromadziłem ich w sumie „całe tomy” – ale z tym „wychylać się” będę później), wybranych zresztą do zdjęć tak ad hoc, rzecz jasna spośród tych pamiątek dla mnie najcenniejszych, bo przecież to oczywiste, że ze wszystkim i z byle czym tak „na rympał” „pchać się na afisz” nie ma sensu.
Zdjęcia są oczywiście z krótkim komentarzem, aby było wiadomo „co z czym się je”…

Fotki 1 i 2 – to mały mieczyk wykonany z drewna palmy kokosowej i wysadzany niewielkimi wzorkami z macicy perłowej. Wyhandlowałem to cacko kiedyś w Papeete na Tahiti za kilka jakichś używanych ciuchów oraz parę prawie nowych adidasów.
Fotki 3 i 4 – tak właściwie to nawet nie wiem jak to naczyńko nazwać (bukłak czy może po prostu skórzany dzbanuszek?). Kupiłem to kiedyś w Adenie za równowartość zaledwie około 5 dolarów US. Pokrycie jest z koziej skóry, natomiast wnętrze z jakiegoś dziwnego, zupełnie mi nieznanego gładkiego materiału. Fajna zgrabna rzecz.
Fotki 5, 6 i 7 – piękny ludowy wyrób chiński, ulepiony z żywicy jakiegoś tamtejszego drzewa iglastego z rodziny sosnowatych. Chińczyk, który w Kantonie przyniósł tę rzeźbę na statek i mi ją podarował (sic!) w podzięce za moją pomoc udzieloną jego robotnikom przy likwidacji rozsypów z jednego z ich kontenerów, twierdził, że to żywica tzw. Daglezji Japońskiej, ale ile w tym prawdy, to nie jestem w stanie ocenić. Może to i prawda, bo z popularnej chińskiej laki to na pewno nie jest, a poza tym jest dość lekkie i niezbyt twarde, dlatego oba rogi tego smoka z przodu łodzi już mi się zdążyły wyłamać.
Fotki 8 i 9 – to wprawdzie zwykłe orzechy kokosowe, owszem, ale dla mnie i mojej Rodzinki mające niebagatelną wartość sentymentalną, jako że w roku 1989, podczas naszej wspólnej wyprawy dookoła świata, podczas pobytu na należącej do państwa Papua-Nowa Gwinea wyspie Nowa Brytania, oba te orzechy osobiście zerwaliśmy prosto z samego szczytu kokosowej palmy!
Brzmi to może dziwnie; „z samego szczytu”, bo sugerowałoby to, iż musieliśmy się aż tak wysoko samodzielnie wspinać, co przecież byłoby dla mnie, mojej małżonki oraz zaledwie 6-letniego wówczas syna sprawą niewykonalną, ale „ten szczyt” jest jednak prawdą, gdyż rzeczona palma miała przedziwny kształt. Wyrastała ona bowiem na samym brzegu morza na zaledwie jeden metr wysokości, potem jej pień „szedł” zupełnie poziomo, natomiast jej korona znajdowała się dosłownie tuż nad powierzchnią morza. Tak więc zerwanie z niej orzechów było sprawa łatwą.
Na zdjęciach 8 i 9 oraz 10 i 11 znajdują się również zdrewniałe palmowe liście, które od tubylców dostaliśmy na pamiątkę naszych z nimi towarzyskich spotkań „pod palmami”. Liście te są niezwykle twarde, niemalże jak żelazo. Dziwne.
To na dziś tyle pamiątek. Może kiedyś pokuszę się jeszcze o prezentację następnych…

mamaMa
mamaMa - 2020-05-15 12:32
O, jakie niezwykle ciekawe przedmioty! I wyobrażam sobie, jakie obrazy one w głowie wywołują - nic tylko się do wspomnień uśmiechać.

louis - 2020-05-15 14:19
mamaMa; No i właśnie tak jest, dokładnie tak. Każda pamiątka z czymś konkretnym się wiąże, z jakimś przeżyciem, wspomnieniem... Szkoda, że czas tak szybko ucieka.
Pozdrowienia

stock
stock - 2020-05-15 21:46
Najlepiej to one wszystkie wyglądają w podróżniczym pokoju, który koniecznie musisz zaprezentować!

louis - 2020-05-15 21:54
stock; ha, być może warto by było całą tę graciarnię po jej obfotografowaniu tu zaprezentować, ale prawdę mówiąc nieco się obawiam opinii tych, którzy to obejrzą. Chyba byłoby to źle odebrane, jako chełpienie się, bo tego wszystkiego jest po prostu zbyt dużo. Sam zresztą widziałeś.
Pozdrowienia!!!

zula - 2020-05-16 12:59
Bardzo interesujący wpis!
Pamiątki czasem małe a z biegiem lat stają się niezwykle cenne i bliskie sercu.
Kiedyś pokazałam na Geoblogu.pl swój turystyczny kawałek ,,podłogi,,. Muszę odszukać i napisać kiedy to było. Pamiętam ,że wowczas zachęcałam abyście pokazali swoje podróżnicze skarby. Pamar ma swoją półkę pamiątek...to wiem!
Dziękuję Louis

louis - 2020-05-16 13:08
zula; dzięki za komentarz. Aby mieć jakieś pamiątki (choćby tylko jedną) z każdego miejsca, które się w życiu odwiedziło, to przede wszystkim trzeba mieć... miejsce w domu na to wszystko. A w moim wypadku, po grubo ponad 40 latach nieustannego włóczenia się po świecie, ta przysłowiowa "półka" już niestety nie wystarczyła. Mam w domu cały pokój pełen pamiątek, jest tego kilkanaście tysięcy, ale boję się to pokazać na geoblogu, żeby nie być posądzonym o jakieś szpanerstwo. Nie mam na to śmiałości.
Pozdrowienia

zula - 2020-05-16 14:32
...każdy z nas zaczynał od drobiazgu potem był kolejny i kolejny.
Myślę ,że możesz pokazywać tak krok po kroku i nie zbyt dużo na jeden wpis.
Zainteresowanie będzie lecz trzeba uważać aby nie ,,przesłodzić,,.
Pomyślałam, że może byłoby dobrze abyś pod opisaną wyprawą,rejsem dodał kolejny rozdział pt. Pamiątki.
Podróż pojawi się ponownie na Geoblogu.pl i może zachęci do poczytania i poznania Twoich pamiątek.
Ciekawe co Ty na to?
Powodzenia

zula - 2020-05-16 14:55
Znalazłam stronę swoich pamiątek.
Proszę zobacz:
Wywiady,publikacje,podróże,konkursy - data 29.09.2017 rok

Mam jeszcze pamiątki ze świata ,które otrzymałam od ...turystów z Geoblog.pl
Wiele mamy...takie małe muzeum!

louis - 2020-05-16 15:36
zula; masz rację, przekonałaś mnie. Właśnie tak pozwolę sobie robić - co pewien czas mały rozdzialik o kolejnych co najcenniejszych pamiątkach. Co prawda ostatnio zainteresowanie na geoblogu mocno zmalało ale nic to, chodzi przecież o zabawę, no nie?
Pozdrowienia!

louis
Zasoby: 559 wpisów559 129 komentarzy129 1516 zdjęć1516 0 plików multimedialnych0